Service Desk

Nedsläckt serverhall med blått sken

Vårt erbjudande

Vi arbetar utifrån våra kunders specifika behov

Genom vår Service Desk säkerställer ni som kund tillgången till snabb och effektiv support. Våra kunniga konsulter svarar snabbt och kan ofta lösa era problem omedelbart. Loxodontas Service Desk är navet vad gäller service, support och är dessutom kundens direktkontakt för felanmälan, ärendehantering och jourtjänst.

Vi håller öppet vardagar mellan 7-17 och erbjuder:

  • IT-support
  • Overflow, vi tar emot era samtal när ni inte hinner med.
  • Ärendehanteringssystem
  • Mallning av datorer
  • Konfigurering av telefoner
  • Jourtjänst
Man som jobbar vid support

Hur vi jobbar

Ett samtal till Loxodontas Service Desk innebär direktkontakt med en kunnig tekniker som ofta kan lösa dina problem omedelbart. Om ärendet inte kan lösas direkt av Service Desk överförs det till nästa nivå i vår supportorganisation, eller så bokas en konsult för att avhjälpa på plats. Ansvaret för hela supportprocessen ligger hos Service Desk. Vilket innebär att alla ärenden noggrant hanteras, löses och följs upp.

Vi skapar insikter och minskar strulet

Genom vårt ärendehanteringssystem kan vi erbjuda underlag för statistik och uppföljning av era ärenden. Genom att analysera er ärendestatistik kan vi på Loxodonta upptäcka och proaktivt förebygga brister i er IT-miljö. Vilket leder till att vi tillsammans kan arbeta proaktivt för att undvika driftstörningar eller avbrott så ni kan fortsätta vara produktiva.

Kontakta oss för mer information!

E-post: Support@loxodonta.se